Misja i wizja
Wizja przedszkola
√ przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom,
otwartą na ich potrzeby,
√ przedszkole działa zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego,
√ praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój
osobowości,
√ przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i
przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole,
√ oferta edukacyjna stwarza warunki do twórczości, rozwijania umiejętności, kształtowania
samodzielności i wpajania wartości moralnych,
√ przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji,
√ wszyscy pracownicy przedszkola znają i przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre relacje
międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną,
√ rodzice dzieci są pełnoprawnymi partnerami przedszkola uczestniczącymi w jego
codziennym życiu i świętowaniu,
√ przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną
kadrę pedagogiczną i personel pomocniczy,
√ przedszkole dostosowuje swoją pracę: programy nauczania, organizację pracy, zajęcia
dodatkowe do wytycznych Ministerstwa Edukacji,
√ przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego,
√ przedszkole promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię w środowisku,
√ stosowane w przedszkolu aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania
gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola,
√ baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom
świadczonych usług,
√ atmosfera sprzyja akceptacji każdego dziecka i przeciwdziała nietolerancji wobec wszelkiej
inności.
Misja przedszkola
Nasze przedszkole:
√ zapewnia dzieciom opiekę i bezpieczeństwo,
√ przestrzega zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka,
√ tworzy warunki do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju,
√ wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców,
√ angażuje rodziców w życie placówki, zachęca do współpracy,
√ udziela pomocy psychologiczno - pedagogicznej,
√ współpracuje z poradnią psychologiczno - pedagogiczną,
√ kształtuje postawy moralne, wzmacnia pozytywne zachowania dzieci,
√ promuje zachowania proekologiczne,
√ promuje czytelnictwo, zarówno wśród dzieci jak i rodziców/opiekunów,
√ rozwija kompetencje językowe dzieci, w tym również znajomość języka angielskiego,
√ promuje zdrowie psychiczne i fizyczne,
√ dostosowuje programy nauczania, plany pracy i zajęcia edukacyjne do zmian
zachodzących w systemie oświaty,
√ organizuje sprawne zarządzanie placówką,
√ analizuje i ocenia efekty swojej pracy.