Rozkład dnia
Ramowy Rozkład Dnia (ogólny):
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8.00 - 13.00
6.30 - 7.00
Schodzenie się dzieci w grupach połączonych. Zabawy spontaniczne i ruchowe. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Tworzenie okazji do wymiany informacji.Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia . Kontakty z rodzicami.
7.00 - 8.00
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. Indywidualna praca z dzieckiem.
8.00 - 8.15
Ćwiczenia poranne (dzieci starsze), zabawa ruchowa (dzieci młodsze).
8.15 - 8.30
Czynności porządkowe. Czynności samoobsługowe. Czynności higieniczne, w tym instruktażowe (pokaz, obserwacja plakatu) mycia rąk. Przygotowania do śniadania.
8.30 - 9.00
Śniadanie. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania przy stole. Poznanie wartości zdrowego odżywiania się. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.
9.00 - 9.15
Toaleta.
9.15 - 10.30
Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową. Zajęcia dydaktyczne różnego typu wg przyjętego przez nauczycielki w grupie programu wychowania przedszkolnego.
10.30 - 11.15
Gry i zabawy sportowe. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu w ogrodzie i spontanicznych przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacery, wycieczki. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, rozmowy indywidualne.
11.15 - 11.30
Czynności higieniczno-porządkowe. Czynności samoobsługowe. Przygotowania do obiadu.
11.30 - 12.00
Obiad. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Poznanie wartości zdrowego odżywiania się. Zachęcanie do prawidłowego korzystania z łyżki, widelca i noża. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.
12.00 - 13.45
Dzieci młodsze - odpoczynek na leżaczkach.
Pozostałe dzieci - zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali zajęć lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: ćw. oddechowe, artykulacyjne, mowy itp. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, ćwiczenia grafomotoryczne. Wykorzystywanie naturalnych sytuacji w celu pogadanek przypominających o zasadach bezpiecznego zachowywania się w przestrzeni publicznej.
13.45 - 14.00
Czynności higieniczno-porządkowe. Czynności samoobsługowe. Przygotowania do podwieczorku.
14.00 - 14.15
Podwieczorek. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Stwarzanie okazji do samodzielnego komponowania sobie kanapek. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.
14.15 - 15.00
Dowolna działalność dzieci, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe w sali i na powietrzu (w zależności od pogody) według zainteresowań. Indywidualna praca z dzieckiem. Zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Czynności organizacyjne.
15.00 - 16.30
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci.
Ponadto, w każdej grupie, nauka języka angielskiego, religia, rytmika (dni i godziny ustalone wewnętrznym rozkładem dnia w każdej z grup).